Dag 03 – Mina föräldrar

Mamma Leea - Jobbar på Skärsta Friskola. Många järn i elden... hon syr massor, har gjort superfina grejjer till oss. Tex en ny klädsel till vagnen, kläder till barnen, väskor, blöjförvaring mm mm
You Name It - She Fix It! Antar det är lite av hennes skaparglädje jag med fått.
Bowlar gör hon också, tillsammans med sin sambo. Sambo med S-O sen ca 20 år tillbaka. Han driver egen rörfirma där hon även sköter alla papper etc.
Min mamma är guld, hon gör allt för oss och lite till.

Pappa Lars-Ove - Ja som ni redan fick veta i första delen av min 30-dagars-lista så lever inte min pappa längre. Tyvärr så drabbades han av hjärtinfarkt för mer än 10 år sen, kanske är närmre 15 år nu, håller inte koll på det... känns ändå som igår.
Han skulle blivit 59 år i år. Så ja, på tok för tidigt att lämna oss då...
Men men... han var i alla fall en helt underbar människa, tror han kan ha uppfattats som blyg för de som inte kände honom, men det var han inte, bara ödmjuk.
Han jobbade på bruket som de flesta härifrån orten. På fritiden spelade han Bangolf, japp då på den tiden var det superinne, haha! Så en annan är ju uppväxt på de gröna filtbanorna runt om i Sverige.
Duktig var han med, många medaljer tex SM-Guld!




Mamma ♥ Pappa ♥ Jag - Grymma glasögon morsan!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Man ser vem Matte är lik iaf. Pappa upp i dagen <3

2011-01-04 @ 20:24:23
Postat av: Mican

Ja haha men inte en uns av hans färg dock! :p

2011-01-04 @ 23:53:55
URL: http://sveastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0