Sjuk

Som om vi inte hade nog med problem redan? I Måndags var jag frussen och hängig på jobbet. Kände mig inte så där värst kry.
Kommer hem, får i mig lite mat innan jag känner att nej det här funkar inte, jag måste gå och lägga mig. Och ja där har jag legat så gott som hela tiden till idag. Jag har inte ätit mat sen i Måndags då jag åt pyttelite, lite vatten och två isglassar är vad jag fått i mig.
Huvudvärk, hög feber, ont i örenen, höfterna, ryggen brösten, nacken, benen, hosta och halsen ska vi inte ens tala om, mandlarna är stora som meloner och det känns som rakblad när jag sväljer. Jag har knappt sovit pga allt ont men heller inte vart vaken, som nåt konstigt mellanläge.

Ja så har det varit sen i Måndags, idag ringde min älskade mamma till läkarstationen så jag kunde få en tid. Fick tid vid 11:15 så min kära Bror kom och hämtade mig, ja han fick leka färdtjänst, han kom till dörren och väntade på mig och körde runt mig.
Det började med att dom skulle ta halsprov på mig, ajajaj säger jag bara. Innan hon ens hade börjat så sa hon gapa, säg aahh, sen sa hon OJ! Ja det var väl inte så fint i halsen.
Sedan fick jag komma in till läkaren efter ett litet tag igen, hon sa direkt att hon skulle kolla halsen igen men egentligen var det lite onödigt för proverna hade tydligt visat HALSFLUSS!
Hon frågade lite hur jag mått de senaste dagarna, om jag haft ont nå mer? Ja visst jag förklarade på så sen ville hon kika i mina öron... Haha... ja du sa hon, hör du något alls? Eh ja, lite dåligt kanske... Ja för du har vaxpropp på båda sidorna!!
Ja där ser man, så nu har jag fått Penicilin och örondroppar. Sen när jag mår bättre ska jag komma ner och göra en öronsköljning, har jag aldrig gjor förr, låter sådär upphetsande kan man ju säga...

Nej nu ska jag ta min middag, nyponsoppa, det ända jag får i mig!
Sen får ni alla hjälpa mig att hålla tummarna för att inte nån annan i familjen blivit smittad, ojoj, stackar småkillar om dom skulle råka ut för detta!


Kommentarer
Postat av: Therese

krya på dig!

2009-10-15 @ 17:32:31
URL: http://tezzybump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0