Sköna Söndag

Oj vad denna vecka gick fort... tjof tjof Söndag!

Det har hänt massor av kul. I Torsdags var det ju valborg, jag jobbade till 19:30 Skönt faktiskt att jobba lite extra så man får in lite extra tjitjing i kassan. Köpte med mig ett gäng Bacardi Breezers i olika smaker och satte mig på uteplatsen. Så mysigt, grannen var med, alla barnen, flera grannar och Patrik. Fullt hus med andra ord.

Fredagen var man ju ledig, röd dag, 1:a Maj. Vi sov länge, till och med kidsen sov länge. UNDERBART! Vi var ute precis hela dagen. Vid 11 mötte Vi & c/o upp Spänki & c/o, Kecka & c/o, Grannen & c/o på BMX-banan. Vi stekte och drack kaffe medans kidsen körde race efter race på banan.
På kvällen hände det roligaste. Love lärde sig att cykla!!! Vi gömde hans springcykel och hjälpte honom med Lokes gamla cykel. Efter ett par varv runt gården skrek han argt... SLÄPP! JAG KAN SJÄLV! Och iväg for han... skitduktig, men han har det lite svårt än med att starta. Men det kommer nog släppa idag.

Lördag var det jobb igen, 9:00-15:00 Vilket jäkla drag det var!!! Det var nyhetssläpp, mitt ansvar, så hela hyllan skulle fyllas med alla härliga nya flaskor. Samtidigt var det Mackmyra Special släpp, den svenska whiskyn, så det köades utanför dörrarna långt innan vi öppnade. När portarna öppnade klockan 10:00 satt jag och Chefen i varsin kassa i en timme med långa köer bort till ölväggen. Shit Pommes vilken skillnad vi har på sommar och vinter i vår butik.
Vi tolv kunde jag fortsätta med alla nyheter som skulle upp.
När jag var hemma i igen kom en välförtjänt uppmuntran. Underbara Kecka & c/o kom upp med nybakt äppelpaj med vaniljsås, sååå jäkla gott. Det blev ännu en kväll med lekande barn och häng på uteplatsen! Vi avslutade kvällen med grillning, MUMS! Grannens äldsta kille stannade över natten, så Loke hade för första gången en kompis som sov över.

Nu sitter jag här och gör inte så mycket.. ska planera en ny Blogg. En Speedwayblogg, killarna ska ju vara riktiga fans i år så då ska vi slå på stort. Ska bli riktigt kul, på Tisdag är det ju hemmapremiär. HEJA ROSPIGGARNA!

Nej nu ska det hängas tvätt!
Rock On! ♥


Kommentarer
Postat av: Ida N

Halloj tjejen! Vilken härlig blogg du har!...

Kram Ida

2009-05-04 @ 17:06:30
Postat av: Anonym

tjoho!!!hojjta till när du fixar speedway blogg..kram kekka

2009-05-05 @ 16:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0