Dag 06 – Min dag

Min dag idag började med att sova till 12:00 Hade sån fruktansvärd huvudvärk så det enda var att sova bort det.

Efter att ha vaknat till liv och hängt lite i soffan med familjen var det dags för Julgransplundring på Folkets hus. Hela ligan möttes vi där, tom Patrik var med.
Där började det med filmvisning i biografen, Alfons Åberg. Sen vart det fika på övervåningen. Kaffe och bulle 20:- som hittat, kaffet var sjukt gott, eller hur Spänki? Barnen fick gratis festis och bulle...
Det var dans runt granen... eller Maria, var det Bamse!? Ååå dåå sa Bamse... Hela vägen flaaaam, flaaam!! (internt, sorry)
Det hela avslutades med att Tomten kom och alla barn fick en varsin påse med gottigt.

Hemma igen så vart det middag, potatismos, köttbullar, prinskorv och gräddsås... Möms...
Till efterrätt kom Maria och grabsen över på kaffe och Bondkakor.

Nu på kvällen dök även Ronja upp, vi drack varmchoklad på skummad mjölk, really nice.
Klockan 21:00 Var det del två av Svärdet och Spiran. Måste nog medge att det är en ny favorit, riktigt bra!!

Och nu sitter jag här, alla sover och snart jag med! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0