Dag 02 – Min första kärlek

Den här är svår... Men det enda jag får upp i tankarna är vad min mamma berättat. Jag minns lite av det men det mesta från historien har jag fått berättat.

När jag var liten, ca tre fyra år, var jag så kär i min pappas kompis.
Roger hette han, Roger Engman. Haha... Vi hängde ofta i hans verkstad när vi var små. Tydligen var jag vädigt förtjust i han.

När min bror Mathias föddes frågade min mamma vad jag tyckte han skulle heta... Självfallet svarade jag Roger Engman. Sommaren kom och det blev dags för dop. Alla var samlade i kyrkan och vi stod längs fram. Prästen säger, jag döper dig till Mathias... Nej!! Utbrister jag. Han ska ju heta Roger Engman!!! Haha... ja vad säger man, det är ju allt lite gulligt.

Men den absoluta riktiga kärleken det kan jag faktiskt säga är Patrik. Med våra underbara barn och det vi gått igenom så kan det inte bli annat. Kärlek kan ju mätas på så många olika vis. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0