Färdigjäst!

Idag är dagen då vi har beräknad förlossning. Alltså 40 fullgångna veckor. Men här var det lungt... inte ens några sammandragningar som verkar vara av nytta.
Ååhh jag vill inte vänta längre!!! Jag är Färdigjäst!

Det är iof bara 5% av alla bebisar som föds på beräknad förlossningsdag, de flesta efter det datumet. Nu ska bebisen vara helt utvecklat och redo att komma ut vilken sekund som helst. Trots det kan han ju bestämt sig för att stanna kvar i två veckor till. De flesta barn föds tydligen på natten också. Loke föddes kl 17:27 och Love 17:37 (kan vara tvärt om med)

Man kanske skulle ta och packa BB-väskan dagen i ära. En checklista kanske vore på sin plats, vad tror ni, något jag missat?


Till Mig:

  • Mödravårdspapprena
  • Hygienartiklar
  • Sköna kläder för dagarna efter förlossningen.
  • Amnings-BH
  • Amningsskydd
  • iPhonen 
  • Musik 
  • Energidryck eller druvsocker för extra kraftkick under förlossningen, Cola måste med.  

 

 Till Patrik:

  • Mat och dryck + SNUS
  • Kamera (blir mobilen + Anki) 
  • Kläder
  • Hygienartiklar

 

Till Bebisen:

  • Några omgångar kläder: byxor, body, strumpor, mössa
  • Nytvättat örngott att lägga i bebissängen. För huden är känslig och kan reagera på det underlakan som sängen är bäddad med och för att han ska känna doften av vårt hem.  
  • Bebisfilten + P.o.p kaninen
  • Babyskyddet (bilbarnstol)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0