cecilia blankens: jag är en me&i mamma

Cecilia Blankens har designat en kollektion full med mopsar för me&i. "Kläderna ska framförallt ha hög "ärvbarhetsfaktor" berättar Cecilia om kläderna.

Varför blev det samarbete med just me&i?
– De hörde av sig och frågade om jag var intresserad av ett samarbete. Jag hade lite andra samarbetsförslag, men här fick jag vara så kreativ och fick stort inflytande själv. Och så visade det sig att vi tänkte lika kring barnkläder. Jag gillar färger, och att barnkläder är barnkläder och inte minivuxenkläder.



Varför just mopsar?
– Egentligen Inte av någon djupare anledning än att jag gillar mopsar! De är uppnosiga, söta, truliga, korviga och roliga, och barn gillar mopsar!

Ligger det någon unisex-tanke bakom kollektionen?
– Ja till viss del. Unisex är så himla 70-talsproggigt bara! Jag tänker mer modern unisex, inte retro. Men framförallt ska det ska vara hög "ärvbarhetsfaktor" på kläderna. Lillebror ska kunna ärva av lillasyster, kläderna ska kunna användas mycket och länge. Sedan är det ju upp till var och en om man vill matcha kläderna med pojkigt eller flickigt.

Vilka storlekar kommer kollektionen i?
– 62/68 till 98/104.

Vad tycker Bonnie?
– Hon gillar kläderna jättemycket och vill ha på sig sin "snoffs-tröja", hon kan inte säga mops, det blir "snoffs" istället, hela tiden. Det är ett gott betyg!

Av Cecilia Öhrn

Här kan du se mer av kollektionen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0