Jisses!!

Som vanligt... får börja mitt inlägg med att be om ursäkt igen då!
Är ju så kass på att Blogga just nu... har ju sina orsaker men ändå, dåligt är det av mig.
Måste verkligen ge mina läsare all världens största blombukett. Jag förstår inte att det är så många besökare som håller kvar när jag är så dålig på att uppdatera... Ni är fantastiska!


Vi skulle ha flyttat förra månaden till en ny lägenhet. Vi hade packat en hel lastbil full och for ner för att börja. När patrik kommer in i lägenheten tittar han runt lite och märker att den är väldigt nergången. När han kollar runt lite mer ser han att det är mögel i badrummet och parketten i vardagsrummet är vattenskadad. Det är så illa så det börjat ruttna... Man kan ju undra hur det ser ut under!?
När vi kollar runt mer är det ännu mer saker som är förstört och trasigt... inge kul alls.
Vi ringer hyresvärden och berättar läget samt att vi inte tänker flytta in och ej heller betala hyra.
Värden kommer några dagar senare och bekräftar allt och lovar att det ska fixas...
I dagsläget är inget fixat...
Vi har i stället fått samtal från värden att de ska kolla fuktskadorna men att vi får fixa resten själva, alltså betala renoveringen ur egen ficka för att sedan skicka in kvitton för redovisning. Vi har varken råd eller tid med det och det är ju inga garantier för att vi får betalt för det heller!!
Som pricken över i:et damp det ner hyran för lägenheten i postlådan i Fredags. Dom jäklarna påstår att vi är skyldiga att betala hyran fast den inte är inflyttningsbar!

Nu har vi bestämt oss för att inte alls ta lägenheten och dessutom bestrida allt detta. I morgon måndag ska jag ringa Hyresgästföreningen för hjälp och få lite mer kött på benen...
När vi skrev på kontraktet skrev vi in i avtalet att det gäller under förusättning att båda parter tagit del av och godkänt avflyttningsbesiktningen. Detta har vi inte gjort, vi godkände inte den, ändå kommer de och kräver allt detta av oss.

Om två veckor har ingen stan att bo. Vi har ett hus som vi kan få hyra och det kommer nog att bli så som det ser ut nu. Egentligen vet jag inte varför vi inte tar det på en gång, det är både billigare och med tomt mm. Det är bara avståndet till centrum som bli längre.
Så varför bestämmer vi oss bara inte... Jo fasen nu har jag det, i morrn ska jag fixa allt!!


Nej nu ska jag surfa runt lite efter lite nya kläder till grabbarna, de har fotografering på dagis i veckan och måste ha nå fint på sig... eller ja COOLT ska det vara som de själva säger.

Ha en underbar vecka alla Bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Bilja

tack darling! =)

2009-10-11 @ 23:17:52
URL: http://biljas.blogg.se/
Postat av: Therese

skönt att det verkar ha fixat sig med husrum för er:)

stå på er ang hyran osv, ni ska ju inte behöva stå för renovering osv?

2009-10-12 @ 20:19:20
URL: http://tezzybump.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej tjejen!hoppas att allt löser sig!tänker på er!!såg grabbarna med farmor i dag..massa styrka till er

2009-10-14 @ 19:54:22
Postat av: Anonym

Hej tjejen!hoppas att allt löser sig för er!såg grabbarna idag det va med farmor..Massa styrka till er../kekka

2009-10-14 @ 19:56:19
Postat av: Anonym

ska nog ge fasiken i datorn, känns som jag hakar upp mig lite..=)/kekka

2009-10-14 @ 19:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0