Fredagsmys

Känns så himla skönt med helg! Det har varit en vecka med späckat schema...
Har jobbat massa extra och dessutom massor av shopping, så kul. Mestadels har det blivit inköp till hemmet för min del och Patrik har köpt prylar till sitt garage. Ja nu kan han byta däck på bilen med sin kompressor, vilket är hans nya bebis.
Vi har även påbörjat lite renovering på övervåningen men det är lite delade meningar här hemma om vilket rum som ska vara till vem... Men jag känner på mig att jag får min vilja genom. Så senaste inköpet blev ny säng och lite inredning till Anton. Hans rum kommer troligtvis bli det största där vi även kan ha våra garderober och datorer mm. Men men vi får se...

Jag skulle vilja passa på att slänga ut lite krokar. Jag letar efter begagnade möbler, framför allt byråer eller skänkar, bra förvaring till lekrummet och tonårsrummet, ett soffbord. Allt av intresse!

Idag har vi varit till tippen med massa skrot och sopor. Jag kom väldigt snabbt fram till att aldrig mer åka med dit! Det var ju så mycket prylar som jag ville plocka upp och ta med mig. Jag skulle ju kunna inreda hela mitt hem med saker folk kastat, jättefina saker och möbler, sånt som inte går att köpa längre ju. Men nej, man får ju inte ta saker där ifrån, så inget mer besök på tippen för mig.

Nej nu är klockan mycket och jag måste börja fixa till morgondagens utflykt till Uppsala. Vi ska åka och se på Anton när har spelar innebandy.
Ska försöka hinna en sväng förbi min Pappas grav och tända ljus också.

One mans loss is anothers mans gain!




Kommentarer
Postat av: Petra

Känner igen mig ibland förstår man inte varför de inte lämnat vissa möbler till loppis eller sålt dem på blocket. Fast är man där i rättan tid kan man sno möbeln innan den hamnar i containern fast man får väl be om lov först ;-)



Kul med hus förresten =)

2009-10-31 @ 19:00:42
URL: http://vimsigastemamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0